Forenzní zajištění digitálních stop vč. dat z mobilních zařízení

  • Cílová skupina: Veřejné organizace, Malé podniky, Střední podniky
    Typ služby: Vzdělávání a digitální dovednosti
    Štítek: Nové, Doporučené
    Způsob realizace: Onsite
  • - seznamte se s nejběžnějšími druhy digitálních stop
  • - poznejte jejich specifické vlastnosti
  • - naučte se analyzovat zajištěná data

Bez popisku

Seznamte se se světem digitálních stop a osvojte si postupy pro jejich správné zajištěníanalýzu. V rámci školení se naučíte využívat specializovaný hardware
a software pro forenzně čisté získávání dat z běžných i mobilních zařízení. Prozkoumáte také specifika operačních systémů iOS a Android, včetně struktury ukládání dat.

Bez popisku

Je to zcela zdarma?
Ano, vaše organizace neplatí vůbec nic. Službu zaplatí EU a MPO.

Bez popisku

Kolik času je třeba? 
Časová dotace je 16 hodin. 

Bez popisku

Jaký je první krok? 
Využijte formulář dole a kontaktujte nás. Brzy se Vám ozvěme zpět. 

Digitální stopy mají své specifické vlastnosti vycházející z jejich nehmotné povahy. Ke správnému zajištění digitálních stop je nutno osvojit si řadu znalostí a postupů, které zajistí integritu digitální stopy a její nezpochybnitelnost pro případné další trestně-, občansko- či pracovněprávní řízení. Vedle běžných paměťových zařízení je nutno zohlednit i zařízení mobilní, která představují v dnešní době základní zdroj digitálních stop. V paměti mobilních zařízení najdeme drtivou většinu komunikace daného jedince, historické údaje o jeho poloze, fotografie, skeny, dokumenty a celou řadu dalších důležitých informací. 

Školení seznámí účastníky s digitálními stopami a naučí je postupy pro jejich správné zajištění z živých systémů i paměťových médií. Po absolvování školení budou umět pořídit forenzní bitové kopie a efektivně s nimi pracovat. Naučí se také využívat specializovaný hardware a software pro forenzně čisté zajištění digitálních stop. Kromě toho získají znalosti o fungování operačních systémů iOS a Android z pohledu digitální forenzní analýzy.

Registrace

Často se nás ptáte: 

I. Co je to EDIH?

  • • Evropská centra pro digitální inovace, tzv. EDIHy, pomáhají organizacím s digitální transformací

  • • Vznikají ve všech členských státech EU díky programu Digitální Evropa

  • • Jedním z takových hubů je i CyberSecurityHubcz, který se jako jediný v Česku zabývá primárně kyberbezpečností

II. S kým budeme spolupracovat?

  • • Konsorcium CyberSecurityHubcz se skládá z 9 organizací.
     
    • Zatímco někteří členové se zabývají expertními službami v kyberbezpečnosti, business development partneři se věnují ekonomickému rozvoji klientů a slouží jako prostředníci mezi konsorciem a klienty

    • Řídící organizací je samotný CyberSecurityHubcz.

III. Jaké služby nabízíte?

  • • Služby spadají do čtyř kategorií: Testování před investováním, Vzdělávání a digitální dovednosti, Inovační ekosystém a networking a Přístup k investicím a financování. 

    • V těchto kategoriích se nachází několik desítek služeb různých typů – od konzultací po penetrační testování.

    • Smyslem všech služeb je posilování bezpečnosti a odolnosti

IV. Jsou služby skutečně zdarma?

  • • Opravdu ano. Za naše služby nebudete platit vůbec nic.

    •  Financovány jsou z veřejných zdrojů – z programu Evropské unie Digitální Evropa a z českého Národního plánu obnovy.

    Nabídka služeb se proměňuje a některé z nich nabízíme jen v omezeném množství. Doporučujeme proto domluvit spolupráci co nejdříve.

V. Jak se stát klientem?

  • • Využijte kontaktní formulář, napište na e-mail info@cshub.cz a nebo se spojte s některým z našich zástupců - účastníme se celé řady akcí a konferencí. 

  • • Následně se sejdeme osobně nebo online na první schůzce. Po probrání vašich potřeb a dalších záležitostí můžeme přejít k podpisu smlouvy

  • • Ať už si vyberete jakoukoliv službu, vždy od nás obdržíte také hodnocení digitální zralosti vaší organizace a dlouhodobou asistenci po celou dobu našeho projektu - tedy nejméně do konce roku 2025. 

VI. Máme se bát administrativní zátěže?

  • • Administrativních požadavků není mnoho. Malé a střední podniky musí mít profil v Centrálním registru podpor malého rozsahu a na účtu veřejné podpory malého rozsahu mít dostatek volných prostředků. Pro veřejné organizace tyto podmínky neplatí.

  • • Následně je nutné podepsat smlouvu. Nová smlouva se poté uzavírá vždy, když v budoucnu znovu vyžádáte naše služby. 

  • • Nutný je ale aktivní přístup v rámci plánování a realizace sjednaných služeb. 

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info