Základy digitální forenzní analýzy
TERMÍN KURZU:
TBA
ZPŮSOB REALIZACE:
online
CÍLOVÁ SKUPINA:
malé a střední podniky, veřejné organizace
Co vám kurz přinese?
· seznámíte se se základními principy digitální forenzní analýzy
· poznáte vztah mezi digitální forenzní analýzou a kyberbezpečností
· aplikujete tyto principy i ve vaší organizaci
S problematikou digitální forenzní analýzy se setkává celá řada profesionálů, kteří sami úkony forenzní analýzy neprovádějí – ať už se jedná o advokáty, právní specialisty, manažery společností, interní auditory nebo bezpečnostní experty. Přitom však znalost základů forenzní analýzy je pro výkon jejich práce často klíčová.
Školení seznámí účastníky se základními principy digitální forenzní analýzy i jejím vztahem s kyberbezpečností. Představena bude úloha digitální forenzní analýzy v rámci organizace i právní aspekty jejícho využívání. Účastníci se také naučí zavádět principy digitální forenzní analýzy v organizaci.
Kdo za kurzem stojí?
Garantem kurzu je prof. Ing. Dušan Maga, Ph.D. Profesor Maga vystudoval silnoproudovou elektrotechniku na Slovenské technické univerzitě v Bratislavě. Titul docent má ze stejného oboru, ale z Žilinské univerzity. Profesorský titul má z oboru Vojenská technika – elektrotechnická, z Univerzity obrany v Brně. V současnosti vyučuje na Katedře telekomunikační techniky na Českém vysokém učení technickém v Praze.
Je autorem řady odborných článků a publikací. Studenti ČVUT se s profesorem Magou mohou setkat v hodinách Numerických metod řešení elektromagnetických úloh či v předmětu Komunikační systémy a sítě.
Jak kurz probíhá?
Posluchači kurzu Základy digitální forenzní analýzy se schází na platformě MS Teams.
Podzimní běh kurzu: TBA
Probíraná témata
- základní principy digitální forenzní analýzy a její využití v organizaci
- vztah digitální forenzní analýzy a kybernetické bezpečnosti
- digitální stopy a limity jejich využití
- úloha digitální forenzní analýzy v rámci organizace
- vztah k ISO 27 000 a k ZoKB
- zavádění principů digitální forenzní analýzy v organizaci
- právní aspekty využití digitální forenzní analýzy
Zajistěte si své místo na kurzu
Služby CyberSecurityHubcz jsou určeny malým a středním podnikům a veřejným organizacím. Díky podpoře z programů Digitální Evropa a Národní plán obnovy jsou služby zcela zdarma. Kapacita je však omezená, proto s přihlášením dlouho neotálejte.
Často se nás ptáte:
I. Co je to EDIH?
-
• Evropská centra pro digitální inovace, tzv. EDIHy, pomáhají organizacím s digitální transformací.
-
• Vznikají ve všech členských státech EU díky programu Digitální Evropa.
-
• Jedním z takových hubů je i CyberSecurityHubcz, který se jako jediný v Česku zabývá primárně kyberbezpečností.
II. S kým budeme spolupracovat?
- • Konsorcium CyberSecurityHubcz se skládá z 9 organizací.
• Zatímco někteří členové se zabývají expertními službami v kyberbezpečnosti, business development partneři se věnují ekonomickému rozvoji klientů a slouží jako prostředníci mezi konsorciem a klienty.
• Řídící organizací je samotný CyberSecurityHubcz.
III. Jaké služby nabízíte?
- • Služby spadají do čtyř kategorií: Testování před investováním, Vzdělávání a digitální dovednosti, Inovační ekosystém a networking a Přístup k investicím a financování.
• V těchto kategoriích se nachází několik desítek služeb různých typů – od konzultací po penetrační testování.
• Smyslem všech služeb je posilování bezpečnosti a odolnosti.
IV. Jsou služby skutečně zdarma?
- • Opravdu ano. Za naše služby nebudete platit vůbec nic.
• Financovány jsou z veřejných zdrojů – z programu Evropské unie Digitální Evropa a z českého Národního plánu obnovy.
• Nabídka služeb se proměňuje a některé z nich nabízíme jen v omezeném množství. Doporučujeme proto domluvit spolupráci co nejdříve.
V. Jak se stát klientem?
- • Využijte kontaktní formulář, napište na e-mail info@cshub.cz a nebo se spojte s některým z našich zástupců - účastníme se celé řady akcí a konferencí.
• Následně se sejdeme osobně nebo online na první schůzce. Po probrání vašich potřeb a dalších záležitostí můžeme přejít k podpisu smlouvy.
• Ať už si vyberete jakoukoliv službu, vždy od nás obdržíte také hodnocení digitální zralosti vaší organizace a dlouhodobou asistenci po celou dobu našeho projektu - tedy nejméně do konce roku 2025.
VI. Máme se bát administrativní zátěže?
- • Administrativních požadavků není mnoho. Malé a střední podniky musí mít profil v Centrálním registru podpor malého rozsahu a na účtu veřejné podpory malého rozsahu mít dostatek volných prostředků. Pro veřejné organizace tyto podmínky neplatí.
• Následně je nutné podepsat smlouvu. Nová smlouva se poté uzavírá vždy, když v budoucnu znovu vyžádáte naše služby.
• Nutný je ale aktivní přístup v rámci plánování a realizace sjednaných služeb.